Vyhledávání

Celý intranet Aktuální oblast

petrov.gif

Facebook

Akademický bulletin

Akademický bulletin

Aktuality AV ČR

Jedna cena – a rovnou dvojitý úspěch pro Akademii věd ČR. Magnesii Literu za naučnou literaturu totiž 18. dubna 2024 získala publikace Louky. Dobrodružství poznávání od autorského kolektivu Stanislav Březina, Sylvie Pecháčková, Hana Skálová a František Krahulec. ...
Abychom z vědy profitovali, je třeba jí vytvořit co nejlepší podmínky – v opačném případě nelze od výzkumných institucí čekat „zázraky“. Na tom se shodli aktéři LXIII. zasedání Akademického sněmu AV ČR, který se konal 16. dubna 2024 v pražském Národním domě na Vinohradech. ...
Na sedm desítek mladých vědců a vědkyň ze 40 pracovišť diskutovalo 4. dubna 2024 v sídle Akademie věd ČR na Národní třídě o hodnocení výzkumné a odborné činnosti pracovišť. ...
Propojují vědní odvětví, badatele i odborníky s veřejností. Do svých oborů navíc vnášejí nové prvky a podněty. Za svou práci nyní získali medaile za zásluhy zoolog Ivan Horáček, slavista a medievista Christian Lübke a archeolog Jan Mařík. Ocenění jim 21. ...

RNDr. Josef Daňa

 
Tvořivost vědeckého myšlení I
 
Seminář je zaměřen na psychologické aspekty tvořivého vědeckého myšlení. V úvodu popisuje principy fungování mozku z pohledu samoorganizace neuronové sítě, tak i vědomé či podvědomé psychické procesy, které z těchto principů vycházejí. Budou prezentovány různé aspekty a dimenze tvořivosti se zaměřením na tvořivost vědeckou. Účastníci semináře se dozvědí, jak mohou pracovat sami se sebou a jaké techniky využít, aby podpořili tvůrčí myšlenkové procesy v rámci své vědecké práce.
 
Tvořivost vědeckého myšlení II
 
Navazující seminář je zaměřen na to, jak uplatnit tvořivost pro dosažení vědeckého ohlasu. Prezentována bude typologie vědeckých článku z hlediska jejich konzervativnosti a inovativnosti, dále pak interdisciplinární výzkum a jeho aspekty. Druhá část semináře bude věnována stručnému představení některých principů teorie komplexních systémů a jak jejich porozumění může pomoci uplatňovat znalosti z jedné vědní domény v jiné, což lze uplatnit při interdisciplinárním výzkumu.