Vyhledávání

Celý intranet Aktuální oblast

petrov.gif

Facebook

Akademický bulletin

Akademický bulletin

Aktuality AV ČR

Co mají společného optické vlnovody, řetězové zlomky, cytoskeletální proteiny, myší modely vzácných onemocnění a historická chronologie? Právě tyto badatelské okruhy spojují jména nejnovějších laureátů medailí Akademie věd ČR. ...
Průlomová technologie, kterou vyvinula a patentovala Hana Lísalová s kolegy z Fyzikálního ústavu AV ČR, najde využití v průmyslu, zdravotnictví i potravinářství. Její cestu k „zákazníkům“ nyní urychlí Program rozvoje aplikací a komercializace (PRAK). ...
Přibližně 17 procent lidí je neplodných – a jejich počet stále roste. V souvislosti s tím stoupá i význam asistované reprodukce. Nový program Strategie AV21 Budoucnost asistované reprodukce (ART), který koordinuje Michal Kubelka, proto propojuje výzkum s praxí a hledá odpovědi na nevyřešené ...
Přibližně 45 tisícům druhů živočichů, rostlin a hub hrozí podle Červeného seznamu IUCN vymizení. Stále se proto objevují aktivity, jež usilují o jejich záchranu. Jednou z nich se stalo 29. ...

MEDIÁLNÍ ŠKOLENÍ

PhDr. Markéta Růžičková, Bc. Eliška Zvolánková

Mediální desatero

 

Stručné představení světa českých vědeckých redakcí: co od vědců a vědkyň média očekávají a proč, praktické a konkrétní rady, jak v médiích prezentovat svůj výzkum, jak jednat s novináři, na co se připravit, než spustí kamera a zapne se záznamník. Co na sebe, co do sebe, čeho se vyvarovat a čeho se nebát. Zazní dobré příklady i ukázky toho, co se mohlo povést lépe. Dotazy vítány.

 

 

Bc. Eliška Zvolánková

Prezentační dovednosti nejen pro vědce


Ať už je pro vás prezentování výzkumu a výsledků nutné zlo či radost, tohle školení vám pomůže, aby vaše prezentace zanechala dobrý dojem a lidé si něco zapamatovali. Pomineme supervědecké příspěvky na specializovaných sympóziích, budeme se věnovat všem ostatním typům prezentování. Prolétneme základní strukturu, práci s publikem i s vámi samými – tempo, důrazy, dech, gesta. Ukotvíme, že prezentování má být poutavé, srozumitelné a stručné, a ukážeme si, jak na to. Probereme, jak sladit projev s grafickou prezentací k maximální synergii a také jak se vyhnout právě takovým cizím pojmům.